środa, 28 marca 2012

Fotel dla panny M.

Przygotowuje się powoli na przybycie Pulipanny. Zrobiłam dla niej wygodny fotelik z poduszkami, w którym będzie mogła spokojnie poczytać.




Prezentacji dokonuje Oksana w nowym sweterku, zrobionym przeze mnie.  Oksana pokazuje lekkie przeskalowanie tego fotela, jest odrobinę większy niż 1:6 , ze względu na dużą głowę Pullip.

 I sweterek.


UPDATE : Do Alexiss:
Do zrobienia fotela potrzebne mi było:
- opakowanie po plastrach Viscoplast ( ogólnie płaskie tekturowe pudełeczko na spód fotela)
-  trzy kawałki tektury modelarskiej ( lub innej) - na zagłówek i podłokietniki
-  pianka tapicerska ( kupiłam siedzisko na taboret w sklepie "po 5 zł")
- watolina ( w sklepie z materiałami na metry, została mi  odkąd mój mąż robił głośniki sobie)
- korki od wina na nóżki (dwie szt)
- materiał obiciowy
- maszyna do szycia, nożyczki, klej ( ja używam montażowego Bizona, tutaj użyłam też kleju z pistoletu)

Opakowanie po plastrach wypchałam gazetą, zakleiłam, obiłam materiałem. Przyklepiłam watolinę do góry zagówka, obiłam materiałem, skleiłam obie części razem, "ramę" i oparcie.
Tekturowe podłokietniki obkleiłam watoliną i materiałem, przykleiłam do reszty..
Z pianki wycięłam siedzisko na wymiar , obiłam materiałem, włożyłam luzem.

Korki od wina przecięłam na pół, docięłam do odpowiadającego mi rozmiaru i przykleiłam zaoblonym brzegiem do dołu :)

Pewnie nie da się tej instrukcji zrozumieć :/

16 komentarzy:

  1. Jejku jaki cudny fotelik i te przeurocze poduszeczki :) Sweterek jest prześliczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieziemski fotel, z czego go zrobiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mistrzostwo. Instrukcja może i przydatna ale jak dla mnie przydałoby się tak kawa na ławę. Tapicer ze mnie żaden ;-)

      Może kiedyś pokusisz się o tutorial?

      Usuń
    2. o_o to mnie zagięłaś, pierwszy mebel i tutorial?
      I wymiary musiałabym podać a ja "syćko na łoko"

      Pomyślę, obiecuje :D

      Usuń
  3. świetny fotel wyszedł!! jestem pod wrażeniem :D
    a sweterek to moim skromnym zdaniem mistrzostwo! Szczerze podziwiam osoby które potrafią dziać/szydełkować...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jezu jakaś ty utalentowana kurcze ja tak nie umiem szkoda sama wymyśliłaś czy ściągnełaś skądś ten pomysł :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Jeśli chodzi o samą ideę to podobały mi się te kanapy:
      http://dollsfashionshop.blogspot.com/2011/11/roses-and-stripes.html

      Ale tutoriala nigdzie nie było, zresztą potrzebowałam fotela a nie sofy i w innej skali i koniec końców sama obmyśliłam co i jak ma być :)

      Usuń
    2. ha, ha, ha....
      Ja właśnie stamtąd capnęłam pomysła na swoje sofy :D
      a Twoja instrukcja jest bardzo dobra :D

      Usuń
  5. Jaki fotel ekstra! Moja pewnie będzie zazdrościła twojej M. jak przybędzie i zobaczy to cudo. Sweterek też bardzo fajny. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny fotel i nawet wszystko zrozumiałam!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Omatulu! Jakaś Ty zdolna ! Super jest ten fotel ! Bardzo mi się podoba :)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszeć to z Twoich ust to zaszczyt dla mnie :)

      Usuń
  8. Strasznie mnie łechczecie po próżności :D

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny fotel, wygląda bardzo "ludzko". nie do wiary, że to pierwszy zrobiony przez Ciebie mebelek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak będzie trzeba to i mnie stół wyrychtujesz......

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania wszystkich! Bardzo by mi było miło, gdyby każdy się pod swoim komentarzem podpisał. Anonimowe komentarze, nawet te przemiłe, nie sprawiają tyle radości, bo nie wiadomo, do kogo się uśmiechać. Bardzo dziękuję!

Obserwatorzy